Školní poradenské pracoviště – ŠPP GJJ
Gymnázium Josefa Jungmanna, Litoměřice, Svojsíkova 1, příspěvková organizace
Poradenští pracovníci ŠPP:
PaedDr. Luboš Nergl – výchovný poradce
Mgr. Petra Mazancová – výchovná poradkyně
Mgr. Andrea Skokanová – metodik prevence
Mgr. Jana Poloha – metodik prevence
Mgr. Alice Hradecká – školní psycholog
Dr. Hana Honzíková – školní psycholog
Koordinátor ŠPP GJJ
Koordinátorkou je Mgr. Andrea Skokanová (koordinátor je zodpovědný za týmovou spolupráci ŠPP, školy a PPP).
Program poradenských služeb školy:
1. Kontaktní údaje na všechny pracovníky
2. Činnosti jednotlivých pracovníků
3. Preventivní program školy (je součástí Programu poradenských služeb školy)
Kontakty na pracovníky ŠPP:
Výchovní poradci:
PaedDr. Bc. Luboš Nergl – kabinet dějepisu č. dveří 41 – kariérové poradenství
Kontakt: 604934161, nergl.l@gjj.cz
Konzultační hodiny: po dohodě
Mgr. Petra Mazancová – kabinet č. 16 (suterén, za laboratoří fyziky)
Kontakt: 608448978, mazancova.p@gjj.cz
Konzultační hodiny: po dohodě
Metodici prevence:
Mgr. Andrea Skokanová – kabinet č. 52
Kontakt: 724 764 732, skokanova.a@gjj.cz
Konzultační hodiny: po dohodě
Mgr. Jana Poloha – kabinet č. 75
Kontakt: 739600082, poloha.j@gjj.cz
Konzultační hodiny: po dohodě
Školní psychologové:
Mgr. Alice Hradecká – kabinet č. 88 (druhé patro)
Kontakt: +420 603 374 460
Konzultační hodiny: každý lichý čtvrtek od 9 – 15 hod
Mgr. PhDr. Hana Honzíková
Kontakt: 603 469 942
Konzultační hodiny: po telefonické dohodě
Standardní činnosti výchovných poradců
a) Poradenské činnosti: Nergl, Mazancová
1. Kariérové poradenství: Nergl
• Základní skupinová a individuální šetření k volbě povolání
• Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními – zajištění testů profi – orientace
• Zajištění informovanosti žáků o VŠ a o přijímacím řízení na VŠ
• Zajištění zpětné vazby v úspěšnosti přijetí žáků na VŠ, VOŠ (statistika, přehledy)
2. Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) – Mazancová
• Spolupráce se školským poradenským zařízením při zajišťování podpůrných opatření pro žáky se SVP a intervenční činnosti pro žáky se SVP
• Koordinace vytváření individuálních vzdělávacích plánů (IVP) pro žáky se SVP, jejich vyhodnocování a revize
b) Metodické a informační činnosti – Nergl, Mazancová
• Zprostředkování nových metod pedagogické intervence pedagogům školy (Mazancová)
• Metodická pomoc s naplňováním podpůrných opatření, s tvorbou a vyhodnocováním individuálních vzdělávacích plánů (Mazancová)
• Poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízeních, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání služeb žákům a jejich zákonným zástupcům (Nergl, Mazancová)
• Administrativní práce: shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů (Mazancová)
Standardní činnosti metodika prevence
1) Metodické, informační a koordinační činnosti – Skokanová, Poloha
• Koordinace tvorby, kontrola, evaluace a participace při realizaci preventivního programu školy a všech preventivních aktivit
• Metodické vedení činnosti pedagogů školy v oblasti prevence rizikového chování, vyhledávání a nastavení vhodné podpory směřující k odstranění rizikového chování
• Koordinace vzdělávání pedagogů školy v oblasti prevence rizikového chování
• Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy
• Kontaktování odpovídajícího odborného pracoviště a participace na intervenci a následné péči v případě akutního výskytu rizikového chování
• Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení v rámci prevence rizikového chování v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů
2) Poradenské činnosti – Skokanová, Poloha
• Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy rizikového chování, poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště (ve spolupráci s třídními učiteli)
• Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje rizikového chování u jednotlivých žáků a tříd a participace na sledování úrovně rizikových faktorů, které jsou významné pro rozvoj rizikového chování ve škole
Standardní činnosti školních psychologů:
• Poradenská činnost pro žáky (psychosomatické, vztahové a studijní problémy)
• Poradenská činnost pro učitele (psychosomatické, vztahové a kariérové problémy)
• Poradenská činnost pro rodiče žáků nebo jejich zákonných zástupců (dle dohody)